دیجی اسمان

دیجی اسمان

دیجی اسمان

دیجی اسمان

پیوندهای روزانه
کلمات کلیدی

.

پرسشنامه ابراز وجود (گمبریل و ریچی

1975).

تئوریها و عوامل زمینه ساز فرسودگی زناشویی و راه های مقابله با آن.

اجرا و تفسیر گام به گام از یک نمونه واقعی آزمون میلون.

بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در آثار دیوید هاکنی.

پاورپوینت آموزش و پرورش لیبرال

تبلیغات انبوه و نامحدود در تلگرام

پاورپوینت تحلیل مدرسه Burntwood بریتانیا

پاورپوینت آشنایی با آسانسورهای هیدرولیکی

آموزش نرم افزار GeneRunner

جاروبرقی شارژی همراه

دانلود مبانی نظری و پیشینه شهر دوستدار زن

سکه رایگان و بینهایت برای بازی کوییز آف کینگز Quiz Of Kings

پاورپوینت تحلیل طراحی باغ‌ موزه گیاهان دارویی کرج.

پاورپوینت بررسی مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش

پاورپوینت تحلیل و بررسی تیپ های شخصیتی.

پاورپوینت آشنایی کامل با روش پژوهش داده بنیاد (گراند تئوری)

دانلود نقش مدرسه در پیشگیری کودک آزاری و غفلت

پاورپوینت آموزشی اصول و مبانی تربیت بدنی.

پاورپوینت اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی در مدیریت بازاریابی.

سورس بارگزاری تصویر با Asp.Net Core.

پروتکل روان درمانی مثبت نگر .

مقاله با موضوع معماری پایدار pdf.

پاورپوینت اختلال سلوک در نوجوانان و کودکان

.پاورپوینت اختلال سلوک در نوجوانان و کودکان.

تربیت آگاه و بدون فریاد.

پاورپوینت شروع کارآفرینی و مدل توسعه کسب و کار و کارآفرینی.

پاورپوینت آشنایی با هوش های چندگانه در کلاس درس.

دانلود تحقیق هوش هیجانی و زندگی زناشویی با فرمت ورد.

پروژه بررسی رابطه پرخاشگری و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره راهنمایی

پروژه بررسی رابطه پرخاشگری و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره راهنمایی

فرمت فایل : docx

حجم : 564

صفحات : 108

گروه : روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات محصول :

پروژه بررسی رابطه پرخاشگری و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره راهنمایی به همراه پرسش نامه

چکیده
هدف از تحقیق حاضر ، تعیین ارتباط پرخاشگری و انگیزه پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان دختر مقطع دوره راهنمایی شهر کاشان است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی -پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر کاشان است. نمونه این پژوهش شامل 150 نفر از دانش آموزان مشغول به تحصیل در دوره راهنمایی می باشند که به صورت تصادفی انتخاب شدند. در این تحقیق از دو  پرسشنامه استفاده شده است.  پرسشنامه مقیاس انگیزش تحصیلی هارتر  و پرسشنامه پرخاشگری AGQ.
اعتبار محتوای این پرسشنامه توسط استاد راهنما و تعدادی از مدیران مدارس کاشان مورد تأیید قرار گرفته است و از اعتبار لازم برخوردار می باشد. ضریب آلفای بدست آمده در این مطالعه برای متغیرهای نمره کل پرخاشگری و انگیزش تحصیلی به ترتیب 931/0 و 842/0 بوده است.
در پژوهش حاضر جهت بررسی داده های آماری از نر م افزار 20 SPSSاستفاده شده است. دو نوع آمار توصیفی و استنباطی برای تحلیل داده ها استفاده شده است. در تحقیق حاضر با توجه به یافته های تحقیق نتایج زیر حاصل شد: پرخاشگری می تواند انگیزش تحصیلی دانش آموزان را پیش¬بینی کند. به عبارتی پرخاشگری بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان تاثیر معناداری دارد. که این منطبق بر فرضیه اصلی تحقیق می باشد. پرخاشگری همه ی ابعاد رشد و سلامت نوجوانان را تحت تأثیر قرار می دهد. رشد جسمی آنان را به علت ایجاد استرس و تنش فراوان مختل می سازد. همچنین رشد ذهنی یا شناختی و یادگیری و پیشرفت تحصیلی آنان را کاهش می دهد . در نتیجه بین پرخاشگری و انگیزش تحصیلی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد.
کلیدواژه: پرخاشگری ،‌انگیزه پیشرفت تحصیلی ، انگیزه درونی ، انگیزه بیرونی ، خشم ، کینه ، تهاجم  .

فهرست مطالب
عنوان                                                                صفحه
فصل اول‌کلیات تحقیق
1-1- مقدمه    2
1-2- بیان مسئله    3
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق    5
1-4- اهداف تحقیق    6
1-4-1- هدف اصلی    6
1-4-2- اهداف فرعی    6
1-5- فرضیات تحقیق    7
1-5-1- فرضیه اصلی    7
1-5-2- فرضیه های فرعی    7
1-6- تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها و مفاهیم    7
فصل دوم ادبیات تحقیق
2-1- مقدمه    9
2-2- بخش اول: پرخاشگری و خشم    9
2-2-1- تعریف خشم :    9
2-2-2- پرخاشگری    10
2-2-3- نظریه‌های پرخاشگری    11
2-2-4- عوامل ایجاد کننده خشم    12
2-2-5- سه رویکرد متداول افراد در برخورد با پدیده خشم :    13
2-2-6- راهکارهای مقابله با خشم    14
2-2-7- تغییرات رشدی    15
2-2-7-1- مــــراحل رشـــد    15
2-2-8- ثبات پرخاشگری    16
2-2-9- ادراک مقاصد دیگران و رفتار پرخاشگرانه    16
2-2-10- تفاوت های جنسیتی    16
2-2-10-1- جنسیــــت    17
2-2-11- الگوی خانواده و پرخاشگری    17
2-2-11-1- زندگــــــی خانوادگــــــی    19
2-2-12- نحوه کنترل عصبانیت در کودکان    19
2-2-12-1- با کودکان پرخاشگر چگونه رفتار کنیم    19
2-2-13- خصیصـه های ذاتــی    19
2-2-14- انواع پرخاشگری‌    19
2-2-15- علل‌ خشونت‌ و پرخاشگری‌ در کودکان‌    20
2-2-16- درمان‌ پرخاشگری در کودکان ( با کودکان پرخاشگر چگونه رفتار کنیم )    22
2-2-17- چرا فرزندم با خشونت رفتار می کند ؟    24
2-2-18- کودکان و خشونت در تلویزیون    25
2-2-19- بازی‌های خشن موجب پرخاشگری کودکان می‌شود    26
2-2-20- کودکان ناسزاگو    27
2-2-21- راه‌ حل ها    28
2-2-22- بد دهنی کودکان    29
2-2-23- بددهنی به صورت علامتی از یک اختلال سلوک:    29
2-2-24- در چه صورت باید به پزشک مراجعه نمود؟    30
2-2-25- علل پرخاشگری و مقابله با آن    30
2-2-26- طرفداران منشاء اجتماعی پرخاشگری    32
2-2-27- فرضیه ناکامی – پرخاشگرانه    33
2-2-28- عوامل محیطی (اجتماعی – فرهنگی)    33
2-2-29- زیان‌های پرخاشگری    34
2-2-30- تکنیک‌هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده    35
2-3- بخش دوم: انگیزه پیشرفت تحصیلی    36
2-3-1- انگیزه پیشرفت    36
2-3-2- انگیزه پیشرفت تحصیلی    36
2-3-3- راه کارهای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی    38
2-3-4- نقش والدین در پیشرفت تحصیلی فرزندان    40
2-3-5- علل افت تحصیلی دانش آموزان    42
2-3-6- شرایط خانوادگی    43
2-3-7- عامل اقتصادی    43
2-3-8- شیوه کنترل دانش آموزان در مدرسه    44
2-3-9- تغذیه مناسب    44
2-3-10- تاثیر عوامل خانوادگی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان    46
2-3-11- نقش سواد والدین در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان    49
2-3-12- نقش و تأثیر والدین - خصوصاً سواد آنها - بر پیشرفت تحصیلی فرزندان    52
2-3-13- نقش والدین در موفقیت های تحصیلی ورفتاری فرزندان    54
2-3-14- شیوه‌ حضور و مداخله ی والدین    54
2-3-15- برنامه‌ریزی، راهی برای رسیدن به هدف    54
2-4- بخش سوم: پیشینه تحقیق    56
2-4-1- تحقیقات انجام گرفته در ایران    56
2-4-2- تحقیقات انجام گرفته در خارج    57
فصل سوم روش شناسی تحقیق
3-1- مقدمه    60
3-2-  روش پژوهش    60
3-3 جامعه آماری    60
3-4- نمونه آماری    61
3-5-  ابزار جمع آوری اطلاعات    61
3-6-  روایی و پایایی پرسشنامه    62
3-6-1- تعیین اعتبار( روایی) پرسشنامه    62
3-6-2- تعیین پایایی( قابلیت اعتماد) پرسشنامه    63
3-7- تجزیه و تحلیل آماری    64
فصل چهارم تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق    65
4-1 مقدمه    66
4-2 توصیف داده ها    66
4-3 تحلیل داده ها    66
4-3-1 آزمون نرمال بودن متغیرها    66
4-3-2 فرضیه اصلی پژوهش    67
4-3-3 فرضیات فرعی پژوهش    69
فصل پنجم نتایج ، محدودیت ها و پیشنهاد های تحقیق
5-1- مقدمه    81
5-2- نتایج استنباطی ( نقد و بررسی فرضیات)    81
5-2-1- فرضیه اصلی پژوهش    81
5-2-2- فرضیات فرعی پژوهش    82
5-3- پیشنهادات    86
5-3-1-  پیشنهادات کاربردی:    86
منابع
پیوست: پرسشنامه


فهرست جداول
عنوان                                            صفحه
جدول 4-1: میانگین و انحراف معیار نمرات متغیرهای مورد مطالعه    66
جدول 4-2: آزمون تعیین نرمال بودن متغیرهای اصلی تحقیق    67
جدول 4-3: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پرخاشگری و انگیزش تحصیلی دانش آموزان    67
جدول 4-4: شاخص کفایت مدل رابطه انگیزش تحصیلی و پرخاشگری    68
جدول 4-5: جدول آزمون تحلیل واریانس جهت معنی داری مدل رگرسیونی    68
جدول 4-6: رگرسیون ساده به منظور پیش بینی انگیزش تحصیلی از طریق پرخاشگری    68
جدول 4-7: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین خشم و انگیزش درونی دانش آموزان    69
جدول 4-8: شاخص کفایت مدل رابطه انگیزش درونی و خشم    69
جدول 4-9: جدول آزمون تحلیل واریانس جهت معنی داری مدل رگرسیونی    69
جدول 4-10: رگرسیون ساده به منظور پیش بینی انگیزش درونی از طریق خشم    70
جدول 4-11: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین تهاجم و انگیزش درونی دانش آموزان    70
جدول 4-12: شاخص کفایت مدل رابطه انگیزش درونی و تهاجم    70
جدول 4-13: جدول آزمون تحلیل واریانس جهت معنی داری مدل رگرسیونی    71
جدول 4-14: رگرسیون ساده به منظور پیش بینی انگیزش درونی از طریق تهاجم    71
جدول 4-15: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین کینه توزی و انگیزش درونی دانش آموزان    71
جدول 4-16: شاخص کفایت مدل رابطه انگیزش درونی و کینه توزی    71
جدول 4-17: جدول آزمون تحلیل واریانس جهت معنی داری مدل رگرسیونی    72
جدول 4-18: رگرسیون ساده به منظور پیش بینی انگیزش درونی از طریق کینه توزی    72
جدول 4-19: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین خشم و انگیزش درونی دانش آموزان    72
جدول 4-20: شاخص کفایت مدل رابطه انگیزش بیرونی و خشم    73
جدول 4-21: جدول آزمون تحلیل واریانس جهت معنی داری مدل رگرسیونی    73
جدول 4-22: رگرسیون ساده به منظور پیش بینی انگیزش بیرونی از طریق خشم    73
جدول 4-23: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین تهاجم و انگیزش بیرونی دانش آموزان    73
جدول 4-24: شاخص کفایت مدل رابطه انگیزش بیرونی و تهاجم    74
جدول 4-25: جدول آزمون تحلیل واریانس جهت معنی داری مدل رگرسیونی    74
جدول 4-26: رگرسیون ساده به منظور پیش بینی انگیزش بیرونی از طریق تهاجم    74
جدول 4-27: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین کینه توزی و انگیزش بیرونی دانش آموزان    75
جدول 4-28: شاخص کفایت مدل رابطه انگیزش بیرونی و کینه توزی    75
جدول 4-29: جدول آزمون تحلیل واریانس جهت معنی داری مدل رگرسیونی    75
جدول 4-30: رگرسیون ساده به منظور پیش بینی انگیزش بیرونی از طریق کینه توزی    76
جدول 4-31: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین خشم و انگیزش تحصیلی دانش آموزان    76
جدول 4-32: شاخص کفایت مدل رابطه انگیزش تحصیلی و خشم    76
جدول 4-33: جدول آزمون تحلیل واریانس جهت معنی داری مدل رگرسیونی    77
جدول 4-34: رگرسیون ساده به منظور پیش بینی انگیزش تحصیلی از طریق خشم    77
جدول 4-35: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین تهاجم و انگیزش تحصیلی دانش آموزان    77
جدول 4-36: شاخص کفایت مدل رابطه انگیزش تحصیلی و تهاجم    77
جدول 4-37: جدول آزمون تحلیل واریانس جهت معنی داری مدل رگرسیونی    78
جدول 4-38: رگرسیون ساده به منظور پیش بینی انگیزش تحصیلی از طریق تهاجم    78
جدول 4-39: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین کینه توزی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان    78
جدول 4-40: شاخص کفایت مدل رابطه انگیزش تحصیلی و کینه توزی    79
جدول 4-41: جدول آزمون تحلیل واریانس جهت معنی داری مدل رگرسیونی    79
جدول 4-42: رگرسیون ساده به منظور پیش بینی انگیزش تحصیلی از طریق کینه توزی    79


 

 

فصل اول
کلیات تحقیق

بررسی رابطه پرخاشگری و انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر کاشان
1-1- مقدمه
نقش انگیزش در آموزش و پرورش واهمیت آن در پیشرفت تحصیلی از دیر زمان مورد توجه روان شناسان بوده است ، و پرخاشگری نیز موضوعی است که دردهه های اخیر برای مسئولان مدارس به معضل تبدیل شده است.. نوجوانی، سالهای تغییر و تحول در همه¬ی جنبه های رشد جسمی، ذهنی، عاطفی، روانی و اجتماعی است و آشنایی نوجوانان و کسانی که با آنها در ارتباط هستند، با معیارهای رشد و سلامت، به ایجاد زندگی سالم و پرنشاط برای آنان کمک فراوانی خواهد کرد. نوجوانان سرمایه های آینده، هر جامعه هستند و هر اندازه که از سلامت کافی برخوردار باشند، رشد و پیشرفت جامعه را تضمین خواهند کرد. رفتار پرخاشگرانه دوران نوجوانی می‌تواند به عنوان یک عامل پیش‌بینی کننده برای افت تحصیلی باشد. نوجوانی، سال های تغییر و تحول در همه¬ی جنبه های رشد جسمی، ذهنی، عاطفی، روانی و اجتماعی است و آشنایی نوجوانان و کسانی که با آن ها در ارتباط هستند، با معیارهای رشد و سلامت، به ایجاد زندگی سالم و پرنشاط برای آنان کمک فراوانی خواهد کرد. نوجوانان سرمایه های آینده، هر جامعه هستند و هر اندازه که از سلامت روانی کافی برخوردار باشند، رشد و پیشرفت تحصیلی خود را تضمین خواهند کرد. (موسوی، 1388).
پرخاشگری  معضلی است که اکنون بسیاری از مدارس دچار آن هستند،پرخاشگری عبارت است از هر گونه رفتاری که مستقیما به قصد آسیب رساندن به دیگری از یک فرد صادر می شود. در راستای کنترل این رفتارها، مرتکب شونده باید باور داشته باشد که رفتارش به هدف آسیب رساندن به دیگری بوده است که پیامد آن برانگیختن رفتاری اجتنابی است(اندرسون  وهمکاران، 2002) پرخاشگری ممکن است به اشکال مختلف بروز کند. شکل کلامی و جسمانی آن معرف مولفه ی رفتاری، خشم، معرف جنبه هیجانی و خصومت، معرف جنبه شناختی پرخاشگری است(باس و پری ، 1992).
انگیزش و انگیزه عبارت است از حالات درونی موجود زنده که به شوراندن، تداوم و جهت دهی رفتار منجر می شود (فرگوسن،1994 ). از انواع انگیزه، انگیزه ی پیشرفت تحصیلی است. امروزه پیشرفت تحصیلی بیش از هر زمان دیگر مورد بررسی پژوهشگران قرار گرفته است . زیرا در هر شکوفایی دانش و تعلیم و تربیت ، هیچ وسیله¬ی دیگری جز شیوه ه¬ای سنجیده و تجربی یادگیری و خواندن نتوانسته است موجب تغییر و تحول افراد آدمی و پیشرفت تجربی گردد. باید دانست که پیشرفت تحصیلی یک فرمول معین یا یک نظریه ی مشحص نیست که با دست یافتن  به آن بتوان مشکلات نظام آموزشی را رفع کرد بلکه دارای دستاوردهای گوناگون و چشم اندازهای مختلف است که پژوهندگان دانش بر اساس تجربه های علمی در قالب نظریه های یادگیری و خواندن ارائه کرده اند. (شعاعی نژاد ، 1362 ). انگیزه ی پیشرفت تحصیلی یعنی میل و گرایش به چیرگی بر موانع، تمرین قدرت، کوشش برای انجام تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی، است (پتری، 1996 ).
دوره نوجوانی زمان تغییر و انتقال و عدم ثبات فکری و هیجانی است و دوره های طبیعی از بی انگیزگی و افسردگی در آن دیده می شود. امروزه همگان قبول دارند تغییرات جسمانی، شناختی و اجتماعی نوجوان را با چالش های تحولی چندگانه ای مواجه می کند. رفتن به مقاطع تحصیلی بالاتر یکی از همین تغییرات اجتماعی است که نوجوانان را با تنش های جدیدی مثل آماده شدن برای قبولی در دانشگاه یا وارد دنیای کار شدن و... روبه رو می سازد در زمینه  تغییرات شناختی می توان گفت که آن ها به ناشناخته ها می اندیشند و تاثیرات طولانی مدت وقایع را مدنظر قرارمی دهند که زودرنجی و حساس بودن در انها را افزایش می دهد. تغییرات جسمانی شامل تغییرات هورمونی و زیست شناختی اند که در بدن رخ می دهند نوجوان باید بتواند با این تغییرات سازگار شود بنابراین در زمان بلوغ، وقتی که یک انتقال بهنجار با تنیدگی همراه شود ابعاد نابهنجاری به خود می گیرد. گاهی واکنش نوجوان در مقایل این  فشارها و استرس ها به صورت رفتارهای نامناسب مانند بی انگیزگی، ترک تحصیل، رفتارهای پرخطر، گرایش به سمت مواد مخدر، پرخاشگری و... بروز می کند(خدایاری فرد،1386).
از این رو ، در این تحقیق سعی بر آن است که به بررسی رابطه پرخاشگری و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره راهنمایی (شهر کاشان ) پرداخته شود و مقایسه ای بین آنها انجام گیرد .
فصل اول این تحقیق به بیان چارچوب و محدوده پژوهش اختصاص دارد. در این فصل شرح مختصری در مورد کلیات تحقیق ارائه می دهد، که بدین ترتیب زمینه برقراری ارتباط با مخاطب و در جریان قرار دادن او در مورد چگونگی ایجاد و انجام تحقیق را فراهم  می سازد.
1-2- بیان مسئله

 

قیمت محصول : 14900 تومان

دانلود


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۱۱
امین پهلوان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی