پیشینه و فصل دوم رابطه مدرسه و بزهکاری نوجوانان
پیشینه و فصل دوم رابطه مدرسه و بزهکاری نوجوانان
فرمت فایل : doc
حجم : 77
صفحات : 53
گروه : مبانی و پیشینه نظری |
توضیحات محصول :
فایل ورد
پیشینه و فصل دوم پایان نامه رابطه پیوند با مدرسه و بزهکاری در بین نوجوانان
دارای منابع
منابع پاورقی و درون متین
بخش هایی از متن:
تئوری های پیوند مدرسه
تئوری های کنترل : تئوری کنترل اجتماعی یا تئوری پیوند اجتماعی را در ابتدا هیرشی (1969 به نقل از رضایی شریف و همکاران ، 1390). برای توضیح دلایل جرم مطرح کرد. جرم شناسان تئوری های فراوانی را با توصیف این که چرا مردم از قوانین محیط اجتماعی شان پیروی نمی کنند بسط داده اند. تراویس هیرشی (1969؛ به نقل از رضایی شریف و همکاران،1390). رویکرد جدیدی را به جای این سوال قدیمی به کار برد. او به جای پاسخ به این که چرا مردم از قوانین جامعه تخطی می کنند، خواست به این سوال پاسخ دهد که چرا افراد از قوانین جامعه پیروی می کنند. برای پاسخ به این سوال، هیرشی نظریه کنترل اجتماعی را چنین پیشنهاد داد، هیرشی که جرم و بزه نتیجه پیوند های ضعیف یا قطع شده با جامعه است. هیرشی (1969؛ به نقل از رضایی شریف و همکاران ،1390).
....
بزهکاری
از واژه لاتینی Delinquency در معنای خطا کردن گرفته شده است. بزهکاری وضع یا حالتی است که شخص تخطی کننده از الزامات قانونی، خود را با آن مواجه مییابد. در این صورت ارتکاب جنایت و یا جرم، موجب اِسناد مسئولیت به مجرم شده و متعاقب آن با مجازاتهایی روبهرو میشود.
اصطلاح بزهکاری را میتوان به هنگام مشخص ساختن تمامی صور تخطی از قانون و همچنین امور جنایی نظیر دزدیها، تقلبها، جرایم، سؤاستفادههای مالی و... که در کشوری یا منطقهای و یا دورانی خاص واقع می¬شود، به کار برد. بنابراین اگر رفتاری با انتظارات مشترک اعضای جامعه و یا یک گروه یا سازمان اجتماعی سازگار نباشد و بیشتر افراد آن را ناپسند و یا نادرست قلمداد کنند، کجروی اجتماعی تلقی میشود و فرد تخطی¬کننده بزهکار است.
....